6 Ocak 2008 Pazar

vi de bul ve degistir

e-bergi Ekim sayisi icin vi metin duzenleyici ile ilgili bir yazi yazmistim.
iki gun once, Comtuper Organization dersinin odevini yaparken,
yine e-bergi yazarlarindan olan yakin bir arkadasim, vi de bul ve degistir (find and replace) in nasil yapildigini sordu bana..
ne yalan soyliyim, ben de bilmiyordum nasil yapildigini..
ama bir insanin bir metin duzenleyiciden bekledigi herseyi yapabildigine emindim
vi nin.
Arama yapmak icin, ya komut modunda aramak istedigimiz sozcugun uzerine gidip * a basiyoruz,
ya da, yine komut modunda, / tan sonra aramak istedigimiz sozcugu yaziyoruz..

/aranacak_kelime
seklinde..
bul ve degistir olayi da cok kolaymis, su sekilde yapiliyor :
komut modundayken,

:s/eskisozcuk/yenikelime/

bu komuttan sonra, dosyadaki "eskisozcuk"ler "yenikelime" olarak degistirilecektir..

vi li, mutlu yillar dilerim :)
__________
seklinde yayinlamistim yaziyi. ama Gokdeniz Adminim bir duzeltme yapmis yaziya..
yorum bolumu cok okunmadigi icin buraya da ekliyorum:

Blogger Gökdeniz Karadağ dedi ki...

Bu sekilde kullanildiginda sadece bulundugumuz satirdaki ilk kelimeyi degistirir.

Tum dosyada bul-degistir icin %
tum satirda yapmak icin /g
kullanmak gerekiyor.
:%s/ali/veli/g
gibi

[[ bul-degistir, vim'den bekleyebilecekleriniz yaninda hic bir sey :) ]]

08 Ocak 2008 Salı 00:59

tesekkurlerimizi sunuyoruz kendisine :)

1 yorum:

hayalci dedi ki...

Bu sekilde kullanildiginda sadece bulundugumuz satirdaki ilk kelimeyi degistirir.

Tum dosyada bul-degistir icin %
tum satirda yapmak icin /g
kullanmak gerekiyor.
   :%s/ali/veli/g
gibi

[[ bul-degistir, vim'den bekleyebilecekleriniz yaninda hic bir sey :) ]]